luni, 10 februarie 2014

Roada Duhului – Lectia 3.5

Lecţia 3.5

Pacea

Galateni 5:22-23 Roada Duhului, dimpotrivă, este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioşia, blândeţea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege.
Roada Duhului este… Pacea

Pacea este o roadă „gingaşă”: poate fi „zdrobită” cu uşurinţă şi distrusă. Poate fi „pierdută” repede. Este de mirare că ceva atât de frumos şi de dorit ca pacea să aibă duşmani! Care sunt inamicii păcii?
Inamicii păcii cu Dumnezeu.
#1. Necunoaşterea. Luca 19:42 şi a zis: „Dacă ai fi cunoscut şi tu, măcar în această zi, lucrurile, care puteau să-ţi dea pacea! Dar acum, ele Sunt ascunse de ochii tăi. – Necunoaşterea poate fi lipsa de citire a Cuvântului. Nu vei şti ce a spus Domnul despre situaţia cu care eşti confruntat. Dacă nu ştii ce spune Domnul, atunci ce altceva ştii? Ce altceva este important pentru abordarea situaţiilor vieţii tale? Vei aplica ştiinţa populară? Te vei lua după vreun proverb? Vei cere altora să îţi spună dacă au avut experienţa similare, şi cum au procedat?
#2. Necredinţa. Romani 15:13 Dumnezeul nădejdii să vă umple de toată bucuria şi pacea pe care o dă credinţa, pentru ca, prin puterea Duhului Sfânt, să fiţi tari în nădejde! – Necredinţa este tovarăşa cea mai apropiată a necunoaşterii. Pavel spune: Romani 10:13-14 Fiindcă „oricine va chema Numele Domnului, va fi mântuit.” Dar cum vor chema pe Acela în care n-au crezut? Şi cum vor crede în Acela, despre care n-au auzit? Şi cum vor auzi despre El fără propovăduitor? Crezi tu TOT ce spune Domnul în Scriptură? Este credinţa ta ancorată în Cuvântul lui Dumnezeu, sau în teorii auzite prin biserici?
#3. Păcatul. Psalm 32:1-5 Ferice de cel cu fărădelegea iertată, şi de cel cu păcatul acoperit! Ferice de omul, căruia nu-i ţine în seamă Domnul nelegiuirea, şi în duhul căruia nu este viclenie! câtă vreme am tăcut, mi se topeau oasele de gemetele mele necurmate. Căci zi şi noapte mâna Ta apăsa asupra mea; mi se usca vlaga cum se usucă pământul de seceta verii. Atunci Ţi-am mărturisit păcatul meu, şi nu mi-am ascuns fărădelegea. Am zis: „Îmi voi mărturisi Domnului fărădelegile!” Şi Tu ai iertat vina păcatului meu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu